Криза на автомобільному ринку Рівненщини виникла через утилізаційний збір

Відміни чи зменшення утилізаційного збору очікують автосалони, виробники та майбутні водії. Починаючи з вересня кількість придбаних автомобілів упала в десятки разів. Якщо раніше щомісяця на Рівненщину ввозили до 30 тисяч різних автотранспортних засобів, як нових так і вживаних, то у жовтні ця цифра не перетнула позначку у 800 штук.

З 15 доларів до 5 тисяч умовних одиниць зросло розмитнення автомобілів за 20 років. Саме стільки в автомобільному бізнесі рівнянин Віктор Приніч. Раніше він привозив з-за кордону на продаж до десятка автомобілів щомісяця. Нині один проданий автомобіль за щастя.

Підприємці нарікають на недосконалі закони у першу чергу працівникам реєстраційно-екзаменаційного відділення державтоінспекції. А ті лише розводять руками, бо виконують накази. Міняти правила на ринку не в їхній компетенції.

Якщо ситуація на автомобільному ринку не зміниться, то у 2014 цей бізнес очікує стагнація, переконані дилери місцевих автосалонів. Кажуть, що подорожчання нових легковиків середнього класу з початку вересня призвело до зниження продажів в області на 70%.

Депутати Рівнеради готують пропозиції зі скасування утилізаційного збору на території України і найближчим часом збираються надіслати документи до Верховної Ради.

Чи дослухається столична влада до скарг пересічних українців, стане відомо у найближчий місяць. Вже зараз активно обговорюється єдина ставка утилізаційного збору, яку нібито введуть чи то 1 грудня чи 1 січня. Однак вважати адекватною однакову суму в 5 тисяч гривень для автомобілів вартістю півмільйона доларів та 20 тисяч доларів може хіба що вкрай затьмарений розум.

Ольга Ільчук, Юрій Кобів, Володимир Захаров, Артем Лаговський
ТРК "Рівне 1"